Ja osećam – karte emocija
O emocijama
Emocije igraju ključnu ulogu u svakodnevnom životu kako za odrasle, tako i decu. Sposobnost izražavanja, regulisanja i razumevanja sopstvenih i tuđih emocija – poznata kao emocionalna kompetencija – povezana je sa dobrim socijalnim veštinama i boljim uspehom u školi.
Studija iz 2011. sa Duke Univerziteta došla je do zaključka da je samokontrola bolji pokazatelj budućeg uspeha u životu od klasičnog koeficijenta inteligencije IQ (koji je direktno povezan sa akademskim uspehom).
Emocionalna inteligencija je jako važna i značajna za dobar i kvalitetan život i bitno je da deca od ranijih nogu nauče da razumeju svoja osećanja. Kada shvate kako da izađu na kraj sa jakim emocijama i kako da ih kontrolišu, onda neće dozvoliti emocijama da utiču na ishod važnih situacija u njihovim životima.
Emocionalno inteligentna deca ne samo da upravljaju svojim emotivnim stanjima, već uspevaju da prepoznaju određena emotivna stanja i kod drugih osoba. Deca i odrasli koji imaju razvijenu emocionalnu komponentu, imaju bogat i ispunjen društveni život. I deca sa dobrim nivoom emocionalne kompetencije imaju tendenciju da budu popularnija među svojim vršnjacima, imaju više prijatelja, proaktivnija su u vezi sa socijalnim ponašanjem i uspešnija u životu.
Razlike u emocionalnoj kompetenciji mogu se posmatrati od najranijeg uzrasta. Npr. neki mališani su vrlo besni i razdraženi kada im nije dozvoljeno da dobiju slatkiš pre obroka, ali druga deca koja su bolja u regulisanju svojih emocija neće proizvoditi situacije u kojima dominira njihov bes i nezadovoljstvo i od kojih će se cela kuća tresti. Kada deca uspeju da prepoznaju sopstvene emocije, uspevaće i bolje da izraze kakve su im potrebe da bi se osećali dobro, a to znači manje tantruma, vrištanja, scena prilikom nedobijanja željenog, plakanja zbog svake sitnice, durenja i tvrdoglavljenja.
Jedan od glavnih konteksta u kojem deca uče o emocijama je u krugu svoje porodice. Kroz interakciju sa roditeljima, braćom i sestrama, dete uči šta treba da radi kada je njegov brat uznemiren ili kako da pregovara sa mamom da bi dobilo nešto što želi. Kako deca rastu, proširena porodica, vršnjaci, nastavnici i ono što čitaju i gledaju su takođe vrlo relevantni u razvoju emocionalne kompetencije kod dece.
Roditelji koji u razgovoru sa svojom decom spominju izraze koji objašnjavaju određena emocionalna stanja, poput „sreća“, „radost“, „uzbuđenost“, „uplašenost“ i oni koji objašnjavaju uzroke i posledice emocija: „Ja sam ljuta zato što ste išvrljali zid“ – imaju decu sa višim nivoom razumevanja emocija.
Karte emocija „Ja osećam“
Mi smo našim kartama emocija „Ja osećam“ pokušali da damo svoj doprinos prepoznavanju i razumevanju emocija i emocionalnih stanja koje svaki roditelj, nastavnik, vaspitač, može primeniti u svom okruženju, bez ikakve strepnje da će nešto pogrešno uraditi jer nije psiholog.
U ovoj društvenoj igri postoji 12 različitih karata koje prikazuju različita emocionalna stanja. Iako postoji mnogo više emocija i emocionanih stanja, prikazanih 12 su odlične za početak rada na prepoznavanju i razumevanju emocija. Kroz 3 različita načina na koji se igra može igrati, deca će imati zadatak da prepoznaju, odglume i razmisle o svakoj emociji pojedinačno.
Iako su neke lako prepoznatljive, poput sreće i tuge, kroz igru će deca lakše savladati i ona emocionalna stanja koje ih najčešće zbunjuju, poput nervoze, razočaranja ili stida.
Uz igru „Ja osećam“ dobijate detaljno uputstvo o tri načina na koji se igra može igrati, ali vi budite slobodni da ih igrate na koliko god načina želite. Takođe, ukoliko primetite da vaše dete prijavljuje emocionalno stanje koje nedostaje u špilu, budite slobodni i zajedno ga docrtajte.
Uživajte pre svega u vremenu provedenom sa decom jer je igra zabavna, a pomaže i nama odraslima da unapredimo sopstveno shvatanje i odnos prema emocijama, a i bolje upoznamo i razumemo svoju decu.
Cena jednog špila karata je 720RSD. Za veću količinu omogućavamo popust.
Za naručivanje molimo Vas kontaktirajte nas direktno putem telefona ili maila.