Sport i fizičko vaspitanje su od opšteg značaja za rani razvoj dece, razvoj njihovih motornih veština kao i opšte zdravlje, ali nemojte zaboraviti uticaj koji mogu imati i na psihološki i socijalni razvoj dece. Sledi kratka lista blagodeti koju sport donosi:
Razvija socijalne veštine u odnosu sa drugom decom
Timski sport je dobra prilika za decu da nauče da bolje komuniciraju. Takođe, ona uče kako se funkcioniše u grupi. Deca treba da shvate kako da budu asertivna, da se zauzmu za sebe i da pritom ne ugrožavaju druge, što timske sportove čini adekvatnim okruženjem za takvu vrstu učenja.
Pomaže deci da kontrolišu svoje emocije
Sport može da proizvede najrazličitije vrste emocija – od zanosa, ponosa, uzbuđenja i zadovoljstva do straha, frustracije, ljutnje i panike, često u veoma kratkom vremenskom periodu za vreme treninga ili takmičenja. Deca uče kako da prihvataju poraz i mogu da razviju zdrave i produktivne emocionalne odgovore kroz različite situacije u igri koji se potom mogu preneti na svakodnevni život.
Poboljšava pažnju
U bilo kom sportu je neophodna usmerena pažnja, pogotovo kada igra zahteva taktičke poteze i strategiju kako bi se nadmudrio protivnik. Tokom igre, deca postaju u potpunosti posvećena konkretnoj aktivnosti i čini im se kao da je vreme stalo. Sport poboljšava pažnju i uči decu kako da je usmere samo na jednu stvar u datom trenutku.
Uči poštovanju drugih
Kao deo tima, deca uče da poštuju autoritet, pravila, drugare iz tima i protivnike. Oni mogu da se ne slože sa određenim odlukama, čak mogu i da pokažu to neslaganje, ali ako pristanu da učestvuju u igri i da budu u timu, oni moraju da razumeju i da poštuju trenera, kao i trud koji njegov tim ulaže kako bi pobedili.
Pomaže u sticanju samopouzdanja
Istraživači u oblasti sportske psihologije su pokazali da deca stiču više poverenja i samopouzdanja kroz učestvovanje u sportskim i fizičkim aktivnostima. Sport omogućava deci da izgrade pozitivnu sliku o sebi tako što uče da veruju u sopstvene potencijale, dobijaju podršku i pohvalu od strane trenera i roditelja i uče da prihvate konstruktivnu kritiku.