EmoMe program za razvoj emocionalne inteligencije 4–16 godina

Grupa psihologa u Happymamma centru, razvila je program razvoja emocionalne inteligencije EmoMe za decu od 4 do 16 godina, koji se zasniva na petofaktorskom modelu razvoja emocionalne inteligencije i sastoji se iz 5 različitih blokova:

  1. Samospoznaja

Samospoznaja podrazumeva razumevanja emocija, odnosno emocionalnih stanja uz jasno razgraničavanje emocija. Iznenadićete se koliko odraslih ne prepoznaje svoja emocionalna stanja, koliko njih ne zna šta tačno oseća, zašto i kada to osećaju. Jednostavno, nikada se nisu bavili tom temom iz više razloga, a jedan od njih je sigurno kulturološke prirode gde se kod nas ranije nikakva posebna pažnja nije pripisivala emocijama, njihovom značaju i njihovom prihvatanju.

Sledeći korak u ovom bloku je učenje da prihvatamo sopstvene emocije i da budemo ok sa njima. Na primer, kada nam se plače sasvim je u redu da plačemo, ne treba da potiskujemo i borimo se protiv plača, već da sebi dozvolimo da budemo ok ukoliko su nam oči pune suza ili glasno jecamo. U ovoj fazi nam je potrebna i podrška porodice mališana koji učestvuju u programu. Ukoliko mi na ovom bloku učimo decu da je u redu osećati se svakako, a kod kuće im se rugamo kada vidimo da će zaplakati, vrlo je verovatno da ćemo ovo dete još više zbuniti i delovati kontraproduktivno.

  1. Samokontrola

Ljudi obično misle da će razvojem svoje emocionalne inteligencije moći da kontrolišu ono što osećaju. To se neće dogoditi. Ono što se uči prilikom rada na razvoju sopstvene emocionalne inteligencije je zapravo način na koji ćemo reagovati na ono šta osećamo.

Emocije su signali koji nas upućuju da na nešto treba da obratimo pažnju. Tada odlučujemo i odabiramo pravi način na koji ćemo reagovati. Pravi način je uvek u skladu sa sobom i onim šta osećamo, i uvek u skladu sa društveno prihvatljivim ponašanjem. Ne postoje dobre ili loše emocije, postoje samo dobre i manje dobre reakcije na njih. Ljutnja može da bude vrlo oštećujuća emocija ako je usmerimo u pravcu povređivanja sebe ili drugih ljudi, ali može da bude i jako korisna emocija koja će nas pokrenuti da nešto promenimo i učinimo nešto dugoročno bolje za sebe ili ljude oko sebe.

  1. (Samo)motivacija

Da li ste se ikada potpuno zaneli u nekoj aktivnosti? Npr. počnete nešto da radite i radite i onda se na trenutak prenete i vidite da je prošlo tri sata i nije vam jasno kako je moguće? Ako jeste, tada vam se desila samomotivacija. Ona uključuje našu ličnu želju za poboljšanjem i postizanjem, posvećenost cilju koji želimo da postignemo, inicijativu i spremnost na delovanje u skladu sa mogućnostima, kao i veliku dozu našeg optimizma i upornosti.

Motivacija nije isto što i inspiracija. Samomotivacija se retko pojavljuje sama od sebe, uglavnom je potrebno da je malo poguramo, ne da čekamo na nju, već da krenemo po nju.

U ovom bloku decu učimo načinima na koji mogu da sebe motivišu. Za razliku od spoljašnje motivacije ili pohvale, koja obično dolazi od okruženja, važno je da deca sebe motivišu u pravcu ostvarenja svog cilja. Istražujemo šta deca vole da rade, radimo na njihovom samopouzdanju i pojačavamo njihovo osećanje sopstvene vrednosti i svrhe.

  1. Empatija

Prva tri bloka su bila namenjena saznavanju, razumevanju i upravljanju svojim emocijama. Blok Empatija nam donosi novi momenat koji je jedan od glavnih značaja emocionalne inteligencije, a to je podsticanje zdravih i dobrih odnosa u društvu.

Bilo koja zdrava i dobra veza počinje prepoznavanjem potreba jednih kod drugih. Empatija ne znači sveobuhvatno prihvatanje toga kako se drugi ljudi osećaju i potpuno razumevanje njihovih osećanja i postupaka, već prihvatanje drugih onakvih kakvi oni jesu i onda kada ih nimalo ne razumemo.

Empatija obuhvata osećaje brige prema drugima koje doživljavamo kada vidimo da je neko u nezgodnoj situaciji, da pati iz bilo kog razloga. U ovom bloku učimo kako se drugi osećaju, saznajemo da i drugi imaju ista osećanja koja imamo i mi i učimo da iz tuđih cipela da vidimo svet.

  1. Društvene veštine

Nakon 4. bloka dolazimo do poslednjeg u programu koji ujedno predstavlja objedinjavanje naučenog sadržaja iz svih prethodnih blokova. Društvene veštine se stiču tokom života, uče i vežbaju pre svega aktivnim učestvovanjem u socijalnim interakcijama i dobijanjem povratne informacije od drugih ljudi koji učestvuju zajedno sa nama.

Decu učimo asertivnoj komunikaciji u ovom bloku. Kroz izvođenje različitih društvenih situacija dolazimo do zaključaka ko je kako odreagovao i šta mogu biti posledice različitih reakcija. Takođe, zajedno dolazimo do načina na koji se najbolje iskazuju osećanja u određenom društvenom kontekstu.

Jedna stvar koju nikako ne smemo da zanemarimo prilikom rada na razvoju emocionalne inteligencije svoje dece je da mi kao roditelji utičemo na formiranje njihovih vrednosti. Mi njih možemo naučiti principima emocionalne inteligencije, ali ako ih ne učimo vrednostima poštenja i poštovanja, možemo da završimo sa detetom koje je lažljivo i visoko manipulativno.

Učenje dece pravim životnim vrednostima je verovatno jedna od najboljih veština koju može da razvije vaše dete, a posmatranje kako se razvijaju u zadovoljne ljude koji ponosno upravljaju sopstvenim životom će učiniti vas dodatno ispunjenim.

Mi smo spremni da vam u ovome pomognemo!

Program EmoMe kreiran je od strane psihologa i psihoterapeuta sa dugogodišnjim iskustvom u radu sa decom. Program se održava u prostorijama Happymamma centra za dobrobit porodice ili putem Online časova, ali je prilagođen i za vrtiće, kao i kompanije koje žele da obezbede kvalitetan razvoj dece svojih zaposlenih.

Lokacija: Online program / Prostorije Happymamma centra / Lokacija po dogovoru

Pogledajte detalje online programa EmoMe – osnovni nivo 2020/21

Ukoliko ste zainteresovani da vaše dete pohađa program EmoMe, ostavite Vaše podatke zajedno sa napomenom o uzrastu deteta  u formi ispod i mi ćemo Vas uskoro kontaktirati!

PRIJAVA